neděle 31. března 2019

Zahrádkářovy zápisky: březen 2019

aneb Jak to všechno začalo

Je tu konec března a s ním i první díl Zahrádkářových zápisků. Jak jsem již zmínil v předchozím článku - v úvodu, původně jsem se věnoval jen pokojovým rostlinám, pořídit si nějaké trvalky jsem se rozhodl až letos. Ve škole míváme i praxe na vinohradu a ta mě baví, vzpomněl jsem si, že máme na zahradě neudržovanou révu a tak jsem ji razantně prostříhal. Bohužel je ve stínu, což ideální podmínky nejsou, a tak uvažuji nad pořízením jedné nebo dvou sazeniček. Pak jsem si vzpomněl, že minulé jaro mě v Baumaxu velice zaujala magnolie a řekl jsem si, že si ji také musím pořídit. No a pak mé pochody myšlenek dospěly k názoru, že když chci pár rostlin pořídit, že by nebylo správné ty současné nechat strádat, tudíž jsem si řekl, že se budu starat i o naši mini předzahrádku, kde roste pivoňka, chryzantémy a přes jaro tu kvetou narcisy a docela velké množství tulipánů. Prázdná místa budu samozřejmě zaplňovat, v plánu jsou denivky a dále se uvidí :)

Narcis žlutý - Narcissus pseudonarcissus

Během měsíce března jsem tedy plel, okopával, ostříhal révu, koupil a zasadil zlatici, na zahradu pak zasadil aronii a malinovník. Kvetou narcisy, raší pivoňka, chryzantémy a ještě jedna rostlina, u které netuším, o co by se mohlo jednat. Tulipány také za nedlouho pokvetou - už se na ně těším, mám cibuloviny moc rád :) Teplé a slunečné počasí přimělo ke květu i meruňku. :)


Meruňka obecná - Prunus armeniaca



2 komentáře:

Z deníku pěstitele: srpen 2019

aneb  Komu se nelení, tomu se zelení. Nebo je to naopak? V červenci jsem chodil na brigádu, v srpnu mi přišla má první výplata. Vsadí...