středa 3. července 2019

Zahrádkářovy zápisky / Z deníku pěstitele: červen 2019

Máme začátek července, a tak je čas na shrnutí měsíce června. Tento měsíc se nic moc zajímavého nedělo, a tak jsem se rozhodl spojit oba měsíčníky dohromady.

Z deníku pěstitele

Prvně otevřeme deník pěstitele. Co tu najdeme?
Všechno tak nějak rostlo (nebo taky nerostlo) stejně jako předchozí měsíce. Za zmínku by stála 2 manga, která jsem zasázel minulý měsíc (pokud se nepletu), která již krásně raší. Jedno půjde kamarádce, druhé dostane babča.
Na konci měsíce jsem se rozhodl dám ven i rostliny, které jsem původně dávat ven ani nechtěl. Doma mi vytvořily takový krásný zelený ostrůvek, který jsem si chtěl zachovat. Ovšem vliv letnění se nezapře a rostliny vypadají letos o dost hůře než loni, kdy touto dobou byly již nějakou tu chvíli venku. Justicia carnea má letos o dost méně listů, avokádo i mango se rozhodly nějak nerůst (zatímco loni měli krásné přírůstky) a největší změny jsou vidět na banánovníku - má malé listy bez kresby. Jsem si docela jistý, že by v tomto stavu zimu nepřežil. Nakonec jsme s otcem vyrobili ještě jeden stůl, který poskytl množství místa pro nové rostliny. Problém ovšem nastane na podzim - při stěhování domů.

Na začátku měsíce mi vykvetlo Dendrobium crumenatum, botanická orchidej z Asie, známá též jako "pigeon orchid" - toto pojmenování vzniklo díky jeho údajné podobnosti poupat s holuby. Kvítky vydrží bohužel jen jeden den (v mém případě se jednalo o květ pouze jeden - avšak vypadá, že již má další poupata). Jedná se o mou první botanickou orchidej, která u mě vykvetla, i když to bylo ještě zásluhou prodejce.

Dendrobium crumenatum

zahrádkářovy zápisky

A co nalezneme v zahrádkářových zápiscích? 
Sucho, postihující prakticky celou republiku, se nám nevyhnulo. Spíše naopak, tady na jižní Moravě je ještě intenzivnější. Sucho nepřežil můj Phlox, koupený v dubnu. Odkvetly mi turany, avšak karafiát krásně kvete a rozhodly se vykvést i denivky (což jsou mimochodem mé oblíbené trvalky). Ironií je, že 3 sazenice, co jsem nečekal, že vykvetou, vykvetly. Naopak již rozrostlá, kontejnerová, rostlina, u které jsem čekal květenství, nevykvetla. Jako první vykvetla Purple de Oro dvěma fialovými kvítky, následovala ji Eenie Fanfare se dvěma červenými kvítky. Jako poslední vykvetla (a stále kvete) My Reggae Tigger, která mi byla zaslána omylem - objednal jsem si Mini Stellu. Ovšem ze záměny nejsem zklamaný, je nádherná a počtem květů předčila své terasové (miniaturní) kolegyně. Jen je oproti jejím kolegyním velká, doufám tedy, že ji nebude úzký záhon brzy malý.

My Reggae Tigger
Na závěr se ještě zmíním o tom, že jsem si koupil červenou mini růži v Baumaxu, jejíž fotku z technických důvodů přidám až do dalšího dílu :)



Žádné komentáře:

Okomentovat

Z deníku pěstitele: srpen 2019

aneb  Komu se nelení, tomu se zelení. Nebo je to naopak? V červenci jsem chodil na brigádu, v srpnu mi přišla má první výplata. Vsadí...